Nahrávám...

Odbor správních činností

Úvod / O nás / Odbor správních činností

Odbor správních činností je jedním ze tří úseků, které jsou zřízeny organizačním řádem Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě. Úsek je přímo řízen náměstkem ředitele pro správní činnost. Tento úsek zajišťuje kvalitní výkon státní správy a všech činností souvisejících s personální agendou správního úřadu.

Odbor správních činností je členěn na

  • oddělení právní a kontrolní
  • oddělení personální a dokumentační

Náměstek ředitele pro správní činnost

  • je přímo podřízen řediteli KHS MSK
  • přímo řídí vedoucí oddělení právního a kontrolního a vedoucího oddělení personálního a dokumentačního
  • koordinuje a kontroluje včasné a úplné vyřízení spisů v případě nutnosti spolupráce s více odbory
  • organizuje, řídí, kontroluje a metodicky vede správní úsek
  • zabezpečuje plnění hlavních úkolů a metodických pokynů hlavního hygienika ČR a ředitele KHS MSK ve svém úseku
  • zpracovává stanoviska k novelám vyhlášek a zákonů
  • schvaluje rozhodnutí o uložení pokuty ve správním řízení od 50.000 Kč do 100.000 Kč
  • zpracovává závazné vzory vydávaných správních aktů dle jednotlivých gescí
  • prošetřuje stížnosti ve smyslu § 175 zákona č. 500/2004 Sb. na podřízené vedoucí oddělení (o výsledku prošetření informuje ředitele) a předkládá řediteli návrhy na přijetí opatření
  • rozhoduje o námitkách pro podjatost na podřízené vedoucí oddělení a o výsledku informuje ředitele
  • podílí se na vypracování interních předpisů KHS MSK
  • v rámci vnitřního připomínkového řízení k návrhu novel zákonů a prováděcích právních předpisů na podkladě odborných připomínek úseku odborných činností a úseku ekonomicko provozních činností
  • vydává nařízení krajské hygienické stanice v souladu s § 85 zákona č.258/2000 Sb.
  • vydává rozhodnutí o mimořádných opravných prostředcích
  • poskytuje právní pomoc zaměstnancům KHS MSK

Vedoucí oddělení právního a kontrolního

  • je přímo podřízen náměstkovi ředitele pro správní činnost
  • plánuje, organizuje, řídí a kontroluje činnosti oddělení po stránce odborné, organizační, administrativní a hospodářské
  • zpracovává vnitřní předpisy KHS MSK a garantuje jejich soulad s platnou obecně právní úpravou
  • zpracovává a posuzuje po obsahové a formální stránce smlouvy uzavírané KHS MSK
  • poskytuje právní podporu oddělení úseku ekonomicko provozních činností při zadávání a realizaci veřejných zakázek
  • připravuje a zpracovává návrhy aplikace obecně závazných předpisů do podmínek KHS MSK
  • podává stanoviska, připravuje a zpracovává návrhy aplikace obecně závazných předpisů na podmínky KHS MSK
  • provádí interpretaci právních stanovisek MZ jako správního úřadu II. stupně
  • spolupracuje při řešení případů odpovědnosti zaměstnanců za škody ve škodní komisi
  • poskytuje právní podporu ve všech činnostech KHS MSK včetně spisové služby
  • garantuje správnost výkonu státního zdravotního dozoru z hlediska správné aplikace právních předpisů
  • zabezpečuje plnění hlavních úkolů metodických pokynů hlavního hygienika ČR
  • předkládá náměstkovi ředitele pro správní činnost návrhy standardizací výkonu SZD v předmětu činnosti KHS MSK
  • schvaluje rozhodnutí o uložení pokuty ve správním řízení do 50.000,- Kč
  • rozhoduje o námitkách na zaměstnance oddělení
  • prošetřuje stížnosti ve smyslu ustanovení § 175 zákona č. 500/2004 Sb., na zaměstnance oddělení právního a kontrolního, zpracovává a předkládá náměstkovi ředitele pro správní činnost stanovisko ke stížnosti a navrhuje opatření
  • zpracovává předkládací zprávu správního orgánu I.stupně k odvolání účastníka řízení proti rozhodnutí KHS MSK a spisový materiál předkládá řediteli KHS MSK k postoupení na MZ
  • podílí se ve správním řízení na zajištění souladu vydávaných správních aktů s platnou právní úpravou zejména při
    • rozhodnutí o námitkách účastníka řízení pro podjatost zaměstnanců správního orgánu
    • rozhodnutí o námitkách proti protokolu o kontrolním zjištění
    • rozhodování ve smyslu § 84 odst. 1 písm. c) l) m) a r) zákona č. 258/2000 Sb.

Vedoucí oddělení personálního a dokumentačního

  • je přímo podřízen náměstkovi ředitele pro správní činnost
  • plánuje, organizuje, řídí a kontroluje činnosti oddělení po stránce odborné, organizační, administrativní a hospodářské
  • dává úkoly a pokyny zaměstnancům spojené s činností podatelny a spisové služby
  • zpracovává vnitřní předpisy KHS MSK a garantuje jejich soulad s platnou obecně právní úpravou
  • zabezpečuje a provádí zpracování pracovních smluv a jejich změn, včetně personálně právní podpory vedoucím zaměstnancům
  • připravuje a zpracovává návrhy aplikace obecně závazných předpisů do podmínek KHS MSK
  • zabezpečuje ve spolupráci s ostatními vedoucími zaměstnanci KHS MSK naplňování cílů personální politiky, jejímž cílem je zaměstnávat schopné zaměstnance na vysoké odborné úrovni, udržuje a rozvíjí kvalifikovaný tým zaměstnanců
  • podílet se na řešení a zajišťování úkolů v boji proti korupci a korupčního jednání a resortních priorit při prosazování rovných příležitostí pro muže a ženy
  • koordinuje, kontroluje a metodicky vede spisovou službu
  • zabezpečuje plnění hlavních úkolů metodických pokynů hlavního hygienika ČR ve svém oboru
  • prošetřuje stížnosti ve smyslu ustanovení § 175 zákona č. 500/2004 Sb. na zaměstnance oddělení personálního a dokumentačního, zpracovává a předkládá náměstkovi ředitele pro správní činnost stanovisko ke stížnosti a navrhuje opatření

Odkazy: